torstai 8. lokakuuta 2015

Pesän vallankaappaus!

Siirrettiin eilen illalla Hanna sisälle. Melkoinen operaatio. Mä parantelin pesiä sisällä ja vein sinne purua ja heinää oikein sillain isosti. Haudontapesien takaseinien yläpuolella on pieni rako, jonka tungin täyteen heinää. Yritin muotoilla oikein hienoa pyöreää pesää niistä heinistä, jotta sopisi Hannalle mahdollisimman hyvin. Muskallakin on tällä hetkellä haudontakuume. Muska oli poistunut orrelle sukimaan siksi aikaa, joten laitoin kaikki pesät "edustuskuntoon".

Sitten pyysin Mikan avuksi. Mika otti Hannan kainaloon ja mä keräsin munat talteen. Asettelin munat uuteen pesään ja Mika tyrkkäsi Hannan sinne. No eihän se siellä halunnut olla vaan ryntäsi heti pois. Mä olin siinä vaiheessa jo ovella ja Hanna alkoi nokkimaan mua lahkeesta, kun oli jalka tiellä ettei se mahdu ovesta ulos... Hanna ryntäsi sitten ikkunasta ulos, josko vaikka ulkotarhan kautta pääsisi pian omaan pesään. Voi hyvää päivää. Äkkiä Mika ulkotarhaan nappaamaan Hannaa kiinni. Hanna tuli sisälle suoraan teinilauman läpi ja mä sain siitä otteen. Työnsin sen takaisin pesään ja laitoin siihen verkon ja pönkän eteen, että joutuu istumaan siellä koko yön.

Aamulla kaikki oli hyvin. Hanna lättynä munien päällä. Otin verkon pois ja lähdettiin töihin. Tultiin iltapäivällä kotiin ja Hanna oli pihalla selkeesti ulkoilemassa ja syömässä. Menin kurkkaamaan pesään ja sain nokasta. Muska oli varastanut pesän itselleen. Pitää varmaan tänään jakaa munat kahteen pesään, jotta molemmilla on jotain haudottavaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti