torstai 6. marraskuuta 2014

Marenkia

Ainon 3v synttärit lähestyy ja leipomistestit jatkuu. Mä olen monta kertaa tässä ihan hiljattain yrittänyt tehdä marenkia. En sitten tiedä onko nää meidän munat liian tuoreita, liian vanhoja, liian mitäikinänytkeksiikään, mutta marenki ei vaan ole onnistunut. Yleiskoneella oon vatkannut sen ja ihan hyväksi se on sillä tullut. Pysyy kulhossa muodossaan nurinperin käännettynä. Mutta sitten, kun mä olen alkanut kaapimaan sitä pursottimeen tai sekoitellut sokeria, niin se on mennyt typerän köntsäiseksi. Koira on ollut tyytyväinen, koska on saanut sitten syödä ne.

Onneksi on extramunia.

Tänään onnistui. :) Vatkasin hitaammin, enkä täysillä. Oliskohan ne edelliset menneet "yli"? Ei aavistustakaan.

Mä olin vähän pohtinut tekeväni marenkikakkua, mutta tän testin perusteella... Not.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti